Zamknij

Uciążliwe zamykanie szlabanów na przejeździe w Czempiniu. Czy musimy tak długo czekać?

09:00, 11.02.2025 Aktualizacja: 20:36, 14.02.2025
Skomentuj

Władze gminy Czempiń podjęły starania mające na celu przyspieszenie podnoszenia szlabanów na dużym przejeździe kolejowym w centrum miasta. Zamknięte przez ponad 8 godzin w ciągu doby rogatki uprzykrzają życie mieszkańców, tworzą korki i opóźnienia w komunikacji autobusów.

Nadzieję na pożegnanie się z uciążliwym przejazdem dają plany związane z budową tunelu drogowego pod torami. Te jednak znajdują się na początkowym etapie projektowania. Minie więc jeszcze sporo czasu zanim inwestycja doczeka się realizacji.

Ponad 140 pociągów w ciągu doby

Tymczasem rzeczywistość na przejeździe kolejowym w Czempiniu staje się coraz bardziej uciążliwa. Z każdym nowym rozkładem jazdy zwiększa się częstotliwość połączeń. Już teraz w ciągu doby przejeżdża tamtędy ponad 140 pociągów. Linia kolejowa E-59 Poznań-Wrocław to jedna z najbardziej obciążonych magistrali kolejowych w Polsce. W ciągu doby rogatki na przejeździe w Czempiniu opuszczone są przez 8-9 godzin, z czego większość zamknięć przypada na dzień i godziny szczytu komunikacyjnego.

Wszyscy widzimy ile czasu musimy czekać na przyjazd pociągu po zamknięciu szlabanów. Irytujące jest też oczekiwanie na ich otwarcie po jego przejeździemówi Konrad Malicki, burmistrz Czempinia.Przejazdy kolejowe w Drużynie i Oborzyskach wyposażone są w automatyczne rogatki, dzięki czemu ruch odbywa się tam sprawnie i płynnie. Szlabany w Czempiniu obsługują dróżnicy, którzy działają według ściśle określonych procedur. Muszą się ich trzymać z żelazną regułą. Robimy co możemy, aby poprawić tę sytuację. Zabiegamy o szybsze otwieranie i późniejsze zamykanie przejazdu. Chcielibyśmy też w miarę możliwości ograniczyć przetaczanie pociągów w godzinach szczytu. To co mnie osobiście boli najbardziej, to stojące minutami na przejeździe karetki pogotowia i inne służby ratunkowe. Zdarza się, że ich czas oczekiwania sięga nawet 8-9 minut. Wszystkie takie zdarzenia skrupulatnie dokumentujemy.

O usprawnieniu organizacji pracy na czempińskim przejeździe Konrad Malicki rozmawiał w Kaliszu z wiceministrem infrastruktury Piotrem Malepszakiem. – Temat ten poruszyliśmy także na spotkaniu z dyrekcją Zakładu Linii Kolejowych w Poznaniu, który obsługuje tę linię do Czempinia włącznie. Dyrektor jednostki wykazała duże zainteresowanie tym problemem. Dostaliśmy zapewnienie, że zagadnienie to zostanie szczegółowo przeanalizowane.

[ZT]86480[/ZT]

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!
(Maciej Sibilak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

LenaLena

0 0

Tak samo jest w Starym Bojanowie rano czeka się 11 minut zanim przejedzie pociąg towarowy i kolejne 2 minuty zanim otworzą się szlabany.Gdy jadę z popołudniowej zmiany to o 22.13 są już zamknięte szlabany a otwierają je dopiero o 22.30 takie sytuacje są tam nagminne

19:32, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%