Postępy prac przy modernizacji linii kolejowej E59

Według ustalonego harmonogramu modernizacja linii na odcinku Czempiń – granica woj. dolnośląskiego powinna zakończyć się w tym roku. Wraz z postępem robót, wydłużają się odcinki z nowymi torami i siecią trakcyjną.

W Kościanie podróżni korzystają już z nowych peronów.

Zgodnie z informacjami podanymi przez inwestora, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nowe tory na remontowanym odcinku są już położone między Kościanem a Starym Bojanowem oraz Rawiczem i Żmigrodem. Nowy jest także jeden tor z Czempinia do Kościana i ze Starego Bojanowa do Leszna.

Obecnie ruch dwutorowo na odcinku z Kościana do Wrocławia odbywa się pomiędzy Kościanem a Starym Bojanowem, Lesznem a Bojanowem oraz Rawiczem i Żmigrodem. Na pozostałych odcinkach pociągi poruszają się po jednym torze. Ruch jednotorowo odbywa się również pomiędzy Czempiniem a Kościanem.

W tej chwili podróżni korzystają z nowych peronów na dworcach w Kościanie, Przysiece Starej i Starym Bojanowie, a także dalej w Rydzynie, Kaczkowie, Bojanowie i Rawiczu. W Lesznie dostępna jest jedna krawędź nowego peronu, a oba perony mają być czynne w pierwszym kwartale tego roku.

Spółka PKP w swoim ostatnim komunikacie odniosła się również do sytuacji związanej z niedziałającymi windami na stacji w Czempiniu. Według PKP po zakończonej modernizacji w 2017 r. wszystkie trzy windy działały. Kilkukrotnie były one jednak niszczone przez wandali, mimo to za każdym razem naprawiano je. W połowie 2018 r. zaczęły się z kolei problemy z zalewaniem szybów. Obecnie trwają rozmowy z wykonawcą, który uchyla się od naprawy. Ze względu na brak oczekiwanej reakcji wykonawcy, rozpatrywane jest naprawienie wind przez PKP PLK, by urządzenia mogły służyć podróżnym. Dopiero później nastąpi rozliczenie z wykonawcą.