Już po raz drugi w Domu Pomocy Społecznej w Jarogniewicach odbyła się plenerowa zabawa edukacyjna angażująca młodzież szkolną oraz mieszkańców domu. Było mnóstwo radości, zabawy i edukacji w jednym, a na koniec pojawiły się występy artystyczne.
"Zawodowa Gra Parkowa" to pomysł który zrodził się jakiś czas temu w głowach Katarzyny Michalewicz, dyrektor DPS-u w Jarogniewicach i Grzegorza Kozaka, doradcy zawodowego z leszczyńskiego Centrum Wsparcia Zawodowego. Gra polega na rozwiązywaniu przez młodzież różnych zadań związanych z zawodami przygotowywanych przez siebie nawzajem oraz przez mieszkańców domu w Jarogniewicach. A do zabawy edukacyjnej wykorzystywany jest piękny teren parku znajdujący się na tyłach Domu Pomocy Społecznej, który ma swą siedzibę w zabytkowym pałacu.
Gra odbyła się 2 czerwca. Tym razem do Jarogniewic pojechali uczniowie z 10 szkół podstawowych z terenu powiatu kościańskiego: z Głuchowa, Czacza, Bronikowa, Starej Przysieki Drugiej, Starego Bojanowa, Śmigla, Bonikowa, Starych Oborzysk, Racotu i "jedynki" w Kościanie. Poszczególne drużyny do wykonania miały 11 zadań rozsianych w różnych miejscach parku. Zadania były związane z doradztwem zawodowym, czyli znajomością różnych zawodów i kompetencji do ich wykonywania, a także znajomości szkół ponadpodstawowych itp. Cała inicjatywa wpisuje się w realizowany od dłuższego czasu projekt "Doradztwo zawodowe w barwach wolontariatu".
– Ideą "Zawodowej Gry Parkowej" jest szeroko rozumiana integracja pomiędzy uczniami i szkołami a placówkami takimi jak DPS-y. Młodzi ludzie mają okazję sprawdzić własne kompetencje społeczne, poznać swoje mocne i słabe strony oraz nawiązać nowe znajomości.To też zbliżenie pokoleniowe, poznawanie innych stron naszego codziennego życia oraz uczenie się jak sobie radzić z kłopotami, które mogą się kiedyś pojawić. To także forma budowania u młodych ludzi wrażliwości społecznej, nauka empatii, a także rozbudzanie kreatywności i aktywności społecznej – tłumaczy Grzegorz Kozak, doradca zawodowy, organizator wyjazdu szkół do Jarogniewic.
Po zakończonej grze uczniowie poszczególnych szkół przedstawili kolegom oraz mieszkańcom domu różne prezentacje. Głównie były to występy artystyczne, ale pojawiły się także doświadczenia chemiczne. Poszczególne grupy otrzymały także podziękowania, a na koniec pojawił się poczęstunek, który był okazją do wspólnych rozmów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz