Zamknij

Proces rejestracji firmy: Ile trwa i ile kosztuje?

. + 00:22, 19.09.2023 Aktualizacja: 00:36, 19.09.2023
Skomentuj

Rejestracja firmy jest bezpłatna, tak samo, jak złożenie wniosku o założenie działalności gospodarczej. Pod tym względem nie trzeba więc przejmować się poniesieniem dodatkowych kosztów na ten cel.

Nie ma żadnych przeszkód odnośnie do tego, by rejestracja działalności gospodarczej miała miejsce w dowolnym momencie. W tym celu konieczne okaże się wypełnienie i złożenie wniosku CEIDG-1. Istnieje możliwość dokonania tego osobiście listem poleconym lub drogą elektroniczną. Taki wniosek musi być dostarczony do Urzędu Miasta lub Urzędu Gminy.

Złożenie wniosku jest jednoznaczne z nadaniem numeru REGON oraz NIP konkretnej firmie. Jest ona także wprowadzona do urzędu skarbowego.

Przedsiębiorca musi zdawać sobie sprawę z tego, że jego obowiązkiem jest zgłoszenie najpóźniej w ciągu 7 dni od daty założenia firmy tego, jaką wysokość opłacanych składek ZUS chce uiszczać.

Do wyboru są dwa druki:

- ZZA - dotyczy tylko ubezpieczenia zdrowotnego,

- ZUA - obejmuje ubezpieczenie zdrowotne oraz społeczne.

W niektórych przypadkach wymagane jest także złożenie wniosku VAT-R. Jest to obowiązkowe w momencie, gdy dana firma ma być zarejestrowana do VAT. Takie zgłoszenie musi być dokonane najpóźniej dzień przed rozpoczęciem świadczenia usług z konkretnej kategorii lub sprzedaży towarów.

Obowiązek złożenia wniosku VAT-R ma miejsce w sytuacji, gdy przedsiębiorca:

- świadczy usługi jubilerskie, prawnicze lub doradcze,

- w danym roku podatkowym będzie miał ponad 150 000 zł obrotu ze sprzedaży,

- sprzedaje towary opodatkowane akcyzą.

Nie trzeba samodzielnie zajmować się rejestracją firmy, gdyż to zadanie można zostać wykonane przez doświadczonych konsultantów. Więcej o nich można przeczytać na stronie internetowej https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy

Jakie są koszty związane z rejestracją firmy?

Przedsiębiorca nie ponosi żadnych kosztów związanych z rejestracją działalności. Należy jednak zawsze wiedzieć to, że koszty związane z opłaceniem składek ZUS oraz podatków są stałe i dobrze jest je wliczyć w comiesięczne wydatki. Początkujący właściciele przez pierwsze 24 miesiące mogą korzystać z tzw. ,,małego ZUS-u". Jest to opcja skierowana do tych osób, które:

- nie będą świadczyły usług na rzecz poprzedniego pracodawcy,

- w ciągu ostatnich 60 miesięcy nie miały własnego biznesu.

Idealnie sprawdza się także możliwość zawarcia umowy o pracę. W momencie, gdy otrzymuje się co najmniej minimalne miesięczne wynagrodzenie, dany przedsiębiorca musi opłacać wyłącznie składkę zdrowotną.

Składki ZUS przez okres 12 miesięcy są niezmienne, ale zmieniają się koszty związane z wysokością podatku. Jest on zależny od obrotów danej firmy.

Jakie dodatkowe koszty należy opłacać?

Początkowo należy mieć na uwadze to, by zacząć współpracę z doświadczonymi księgowymi. Nie ma sensu zajmować się tym we własnym zakresie, jeśli nie ma się odpowiedniego doświadczenia przy rozliczaniu własnego biznesu.

Nie zaszkodzi skorzystać z usług biura rachunkowego, o którym można przeczytać więcej na: https://www.ifirma.pl/biuro-rachunkowe-online

Początkowo miesięczne opłaty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej nie są wysokie, jeśli ma się możliwość korzystania z preferencyjnego ZUSu. Do kosztów prowadzenia danego biznesu zalicza się składki ZUS oraz opłaty związane zarówno z księgowością jak i podatki. Korzystanie z usług profesjonalnej księgowości jest szansą na obniżenie podatku dochodowego przez pierwsze miesiące prowadzenia własnej firmy.

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%