Koszulka z nadrukiem narzędziem marketingu

Odzież reklamowa jest coraz częściej stosowana w przestrzeni publicznej z różnych powodów, a najważniejszym z nich jest przykucie uwagi. Przy tworzeniu takiej koszulki reklamowej można dać się ponieść wyobraźni lub postawić jedynie na logo lub nazwę firmy, to zależy tylko od naszego pomysłu i kreatywności.

Czym jest odzież reklamowa?

Odzież reklamowa to jeden z wielu atrybutów promocyjnych, takich jak smycze, kubki czy długopisy, a wykorzystywane są zarówno przez małe przedsiębiorstwa jak i wielkie korporacje. Koszulka z nadrukiem, bluza sportowa, czapka, legginsy czy spodnie, wszystko to należy do kategorii odzieży promocyjnej.

Na koszulkach umieszcza się oznakowanie na mankiecie, kieszonce, na klatce piersiowej lub plecach, na spodniach najczęściej jest to nogawka. Zazwyczaj odzież tego typu produkowana jest w dużych ilościach, w wielu fasonach i rozmiarach, by można było dopasować je do poszczególnych typów sylwetek.

Po co decydujemy się na odzież reklamową?

Ubrania tego typu wykorzystują firmy przeróżnych branż oraz liczne instytucje, które chcą dbać o swój wizerunek lub prowadzą kampanie reklamowe swojej marki. Mają za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta lub zwiększyć lojalność obecnego. Koszulka z nadrukiem może być świetnym upominkiem, które przedstawiciele handlowi oferują klientom, aby zbudować między nimi pozytywną więź, rozwiną przywiązanie klienta do marki oraz będą się dobrze kojarzyć. To również dobry prezent dla pracowników, którzy często noszą takie koszulki poza biurem, czym reklamują firmę na zewnątrz.

Koszulka z nadrukiem to gadżet powszechnie obecny na targach branżowych czy wyjazdach integracyjnych lub festynach. Może również odgrywać rolę uniformu służbowego, aby zunifikować wygląd pracowników, odróżnić personel od klientów i podkreślić jego profesjonalizm.

Jaką koszulkę z nadrukiem wybrać?

W wyborze należy kierować się kilkoma ważnymi cechami koszulek. Przede wszystkim dobrze jest określić już na samym początku cel do jakiego ma ona służyć, co determinuje rodzaj i jakość materiału. Bawełniane koszulki wysokiej jakości posłużą dłużej, nie będą się rozciągać ani kurczyć w praniu, nie blakną, mogą być użytkowane “na co dzień”, zaś poliester to doskonała tkanina termoaktywna używana w odzieży sportowej.

Ogromne znaczenie ma też technika wydruku, do najbardziej popularnych należą sitodruk, druk cyfrowy DTG czy sublimacja. Sitodruk polega na naniesieniu projektu na specjalną siatkę, przez której oczka przepuszcza się farbę na tkaninę a następnie utrwala się ją za pomocą wysokiej temperatury. Przez konieczność stworzenia matrycy pod każdy projekt oddzielnie, jest to metoda najbardziej opłacalna przy produkcji dużej ilości sztuk, więc najlepiej sprawdzi się w przypadku koszulek reklamowych. Pamiętać należy, że to właśnie klasa tego produktu będzie wizytówką firmy. Gadżety reklamowe są już nieodmiennie elementem strategii marketingowej, nie warto więc na nich oszczędzać.