Zamknij

Jak zoptymalizować koszty w e-commerce? 7 kroków do większych zysków

art. sponsorowany 12:33, 02.02.2024
freepik.com freepik.com

Koszty prowadzenia firm rosną, a to skłania przedsiębiorców do szukania oszczędności. Zwykłe cięcia nie zawsze jednak wystarczają. Co więcej, czasem wpływają negatywnie na bieżącą działalność i zaufanie klientów. Jak w takim razie obniżyć wydatki generowane przez sklep internetowy? Stanie się to możliwe dzięki tym kilku prostym sposobom.

Optymalizacja kosztów poprzez oszczędzanie na rachunkach

Proces optymalizacji kosztów w e-commerce należy zacząć od prostej, ale szalenie ważnej analizy podstawowych wydatków. Dzięki temu stanie się jasne, których z nich nie da się uniknąć, a jakie można zmniejszyć lub całkowicie wyeliminować. Wiele można zmienić także w zakresie kosztów stałych.

Opłaty rachunków za media

W kategorii regularnych należności do najważniejszych zalicza się opłaty za hosting strony internetowej oraz rachunki za media. Właśnie dlatego warto być na bieżąco z ofertami dostawców usług telekomunikacyjnych. Duża konkurencja, która panuje w tej branży, przyczynia się do cyklicznych zmian ofert na korzystniejsze od tych, które proponują rynkowi rywale.

Utrzymanie rachunku firmowego

Do kosztów stałych zalicza się też opłaty za usługi bankowe. W tym przypadku także sprawdza się regularne sprawdzanie ofert. Co ważne, nie trzeba od razu zmieniać konta firmowego.

Na początek warto przejrzeć propozycje obecnego banku. Istnieje spora szansa, że niezadowolenie klienta zostanie wzięte pod uwagę. Dzięki temu ma on szansę otrzymać lepszą ofertę lub dodatkową usługę w korzystnej cenie, np. prowadzenia księgowości firmy.

Optymalizacja strony a wydatki na reklamę

Szansa na zaoszczędzenie pieniędzy dzięki zmniejszeniu niektórych kosztów stałych powinna iść w parze z analizą wydatków zmiennych. Poczesne miejsce wśród nich zajmuje budżet na promocję. Jak zmniejszyć jego wysokość? W pierwszej kolejności należy zadbać o to, by strona była jak najłatwiejsza do znalezienia.

Dostosowanie witryny do zasad SEO zwiększa ruch organiczny, czyli liczbę osób, które na nią wchodzą. O tym, które strony są wyświetlane na górze wyników wyświetlania, decyduje obecność elementów takich jak m.in.:

  • mapa strony;
  • indeksacja zdjęć pojawiających się w galeriach wyszukiwarek;
  • poziom skomplikowania adresów URL witryny głównej i podstron sklepu.

Samodzielne przygotowanie strony z uwzględnieniem wszystkich tych czynników wymaga czasu i wiedzy. Na szczęście nie trzeba się tym zajmować. Zamiast tego wystarczy skorzystać z oferty Sky Shop. Dzięki tej platformie do tworzenia sklepów internetowych sprzedawcy otrzymują narzędzia automatycznie poprawiające indeksację witryn z uwzględnieniem tych elementów.

Dropshipping, czyli jak zaoszczędzić na logistyce

Nawet najlepsza optymalizacja strony nie wystarczy. Na zaniechanie promocji w internecie nie mogą sobie pozwolić nawet najbardziej rozpoznawalne marki. Skąd wziąć pieniądze do konkurowania z nimi na tym polu? Duże sumy można zaoszczędzić dzięki dropshippingowi.

Szczegółowy opis usługi znajduje się na portalu dla księgowych FK. Pod linkiem https://www.portalfk.pl/zakladanie-i-prowadzenie-firmy/dropshipping-rozwiazaniem-dla-malych-i-duzych-biznesow-42639.html. W skrócie można opisać ją jako okazję do zaoszczędzenia pieniędzy na outsourcingu działań logistycznych. Przekazanie wysyłki zamówień do zewnętrznej hurtowni pozwala na:

  • całkowitą eliminację wydatków na wynajem magazynu;
  • rezygnację z zatrudnienia osób odpowiedzialnych za wysyłkę zamówień do klientów;
  • przeznaczenie pieniędzy właśnie na reklamę.

Firm zainteresowanych obsługą logistyczną e-sklepu nie trzeba szukać na własną rękę. Zamiast tego można skorzystać z dropshippingu od Sky Shop. W ramach usługi przedsiębiorcy otrzymują dostęp do kanałów sprzedaży nie tylko poprzez własną stronę, ale i popularnych platform marketplace.

Tania reklama, czyli jak wypromować e-commerce

Dostosowanie strony pod kątem SEO oraz dropshipping uwalniają dodatkowe środki, które finalnie można przeznaczyć na zwiększenia zainteresowania konsumentów. Co ważne, nie trzeba wydawać dużych sum na głośne kampanie w wyszukiwarkach oraz mediach społecznościowych i tradycyjnych. Zamiast tego wystarczy skorzystać ze współpracy ze Sky Shop.

W ramach poszczególnych abonamentów oferowanych przez tę platformę klienci biznesowi zadbają o utrzymanie uwagi dotychczasowych interesantów. Oprócz tego zwiększą swoje szanse na zdobycie nowych kupujących. Takie możliwości dają opcje:

  • generowania kodów rabatowych na cały asortyment sklepu i zniżek dla poszczególnych kategorii produktów;
  • tworzenia okresowych promocji na wybrane lub wszystkie towary;
  • uruchamiania programów lojalnościowych;
  • ustawienia powiadomień SMS o statusie zamówienia;
  • remarketingu w sieci reklamowej Google.

Dobór odpowiednich opakowań

Czasem drobne działania pozwalają uzyskać duże oszczędności. Dodatkowe sumy stają się tym większe, im więcej produktów zamawiają klienci. W przypadku opakowań warto zastanowić się nad z pozoru oczywistą kwestią – dlaczego w większości są prostokątne? Takie pudełka po prostu łatwiej ułożyć w samochodzie. Co więcej, dzięki temu naraz można przewieźć więcej, a tym samym zapłacić mniej za transport.

Firmy używające opakowań w niestandardowych kształtach powinny więc zmienić je na prostokątne. Ta zasada dotyczy także produktów mających nieregularną formę, np. perfum. W takiej sytuacji wszystkie wolne miejsca wystarczy zabezpieczyć wypełniaczem. Tak jak pudełko, może być nim materiał z recyklingu taki jak ekologiczna wełna drzewna.

Optymalizacja kosztów w e-commerce dzięki pracy zdalnej

W trakcie szukania oszczędności nie warto zapominać o kosztach generowanych przez rachunki. Niestety, na ceny energii elektrycznej, ogrzewania i wynajmu nie sposób mieć wpływ. Wydatki można jednak ograniczyć poprzez organizację pracy zatrudnionych z miejsca ich zamieszkania. Nad tym rozwiązaniem w szczególności powinny zainteresować się większe firmy.

Koszty wynajmu powierzchni biurowej sięgają tysięcy złotych. Duża powierzchnia i atrakcyjna lokalizacja jeszcze bardziej windują stawki. Do płaconych co miesiąc sum trzeba jeszcze dodać opłaty za rachunki. Przejście na tryb zdalny i hybrydowy to okazja do wynajmu znacznie mniejszej powierzchni.

Mniejsza liczba pracowników pracujących stacjonarnie przekłada się na niższe kwoty płacone za prąd i ogrzewanie. Zysk ze zmiany metod pracy jest satysfakcjonujący nawet mimo konieczności zapłaty ekwiwalentu za prąd wszystkim pracownikom.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%