Jest szansa, że decyzja środowiskowa dla obwodnicy Czempinia zostanie wydana jeszcze w tym kwartale. Zgodnie z zapewnieniami urzędu marszałkowskiego prace projektowe mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Największym wyzwaniem będzie pozyskanie dofinansowania na realizację inwestycji.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Czempinia jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze wojewódzkiej nr 310. – Dokumentacja w postaci koncepcji drogowej jest już gotowa. W tym kwartale spodziewamy się wydania decyzji środowiskowej – mówi Konrad Malicki, burmistrz Czempinia. – Zakładam, że projektowanie drogi zajmie od półtora roku do dwóch lat. Jest szansa, że gdzieś na koniec 2026 r. dokumentacja budowlana z pozwoleniem na budowę obwodnicy Czempinia będzie gotowa. Trudno dziś wyrokować czy po tym terminie natychmiast zacznie się budowa. Decydujące będzie pozyskanie dofinansowania na realizację tej inwestycji, którego na horyzoncie na razie nie widać. Niemniej jednak, mamy zapewnienie z strony marszałków, że jeszcze w tym roku rozpoczną się prace projektowe.
Obwodnica Czempinia będzie miała swój początek przed Piechaninem (jadąc od strony Głuchowa), gdzie powstanie nowe rondo umożliwiające zjazd na nową drogę. Dalej trasa będzie biegła szerokim łukiem pomiędzy Srockiem Wielkim a Nowym Tarnowem, by na wzniesieniu przed Starym Tarnowem przeciąć się z drogą na Mosinę. W tym miejscu zaplanowano kolejne rondo, z którego zjedziemy na biegnący skrajem lasu ostatni odcinek obwodnicy prowadzący do ulicy Śremskiej. Tam, 600 metrów od granic miasta, przy drodze szutrowej na Borowo projekt przewiduje budowę trzeciego ronda.
W ramach inwestycji powstanie także wiadukt drogowy nad linią kolejową i skrzyżowanie obwodnicy z drogą łączącą Nowe Tarnowo ze Starym Tarnowem.
W związku z tym, że planowana obwodnica przetnie dzisiejszą drogę z Piechanina do Srocka Wielkiego w projekcie przewidziano tzw. bypass umożliwiający dojazd do wspomnianej miejscowości. Nowa droga będzie miała swój początek na nowym rondzie przed Piechaninem. Natomiast dzisiejszy fragment z Piechanina do miejsca przecięcia z obwodnicą pozostanie ślepym odcinkiem umożliwiającym dojazd do okolicznych posesji.
Obwodnica przetnie także szutrowy odcinek ulicy Polnej za miastem. Projekt przewiduje w tym miejscu przejście pieszo-rowerowe.
W ramach inwestycji powstanie też sporo dróg równoległych do obwodnicy umożliwiających dojazd do okolicznych pól i posesji. Będą to najczęściej drogi jednokierunkowe z mijankami, które zostaną przekazane w zarząd gminie. Wybudowana w ciągu drogi wojewódzkiej nr 310 obwodnica Czempinia pozostanie w gestii Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Mieszkaniec15:02, 01.03.2025
Artykule mowa o dwóch latach projektowania w Betkowo ul graniczne projekt drogi trwa też już dwa lata i nie widać końca a inwestycje w ogóle ale to było wszystko przed wyborami
Mieszko20:15, 01.03.2025
Nowe Tarnowo jest spokojną wsią, a zaraz zrobi się ruchliwe, wielki osiedle.. No nic, czas się wyprowadzać.
Pan Piotr06:35, 02.03.2025
Szanowny Redaktorze , a czy nasi wielce szanowni decydenci zadbali o UCZCIWE wynagrodzenie dla wywłaszczonych osób , gdzie będzie budowana ta inwestycja , czy dbają tylko o rozdmuchiwanie swoich diet? Bo nie wiem czy wiecie ale ludzie pokoleniami na tą ziemię ciezko pracowali, która teraz chcą nam zabetonować !!
Czytelnik 08:49, 02.03.2025
Dzień dobry.
To już zależy od marszałków województwa wielkopolskiego.
Nie od gminy Czempiń.
0 0
Trzeba przyjść na zebranie sołeckie , zadać pytanie burmistrzowi.
Wysłuchać dokładnie , droga na granicznej jest też granicą między starymi Oborzyskami ( gmina wiejska Kościan) a gminą Czempiń, czyli razem powinno być robione,coś musiało przeszkodzić utrudnić.