14 maja burmistrz Czempinia wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Czempinia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 310. To pozwala na przystąpienie do opracowania projektu budowlanego nowej trasy, a następnie ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji.
Decyzja środowiskowa jest zwieńczeniem trwających dwa lata prac przygotowawczych. Jej uzyskanie oznacza zatwierdzenie przebiegu drogi. Obwodnica Czempinia pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze wojewódzkiej nr 310.
Kolejnym etapem po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest przygotowanie projektu budowlanego oraz wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Po otrzymaniu tego dokumentu Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich będzie mógł ogłosić przetarg na budowę nowej trasy.
– Zgodnie z zapewnieniem ze strony marszałków województwa prace projektowe mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Zakładam, że projektowanie drogi zajmie od półtora roku do dwóch lat. Jest szansa, że gdzieś na koniec 2026 r. dokumentacja budowlana z pozwoleniem na budowę obwodnicy Czempinia będzie gotowa – mówił pod koniec lutego br. burmistrz Konrad Malicki.
4-kilometrowy odcinek obwodnicy Czempinia będzie miał swój początek przed Piechaninem (jadąc od strony Głuchowa), gdzie powstanie nowe rondo umożliwiające zjazd na nową drogę. Dalej trasa będzie biegła szerokim łukiem pomiędzy Srockiem Wielkim a Nowym Tarnowem, by na wzniesieniu przed Starym Tarnowem przeciąć się z drogą na Mosinę. W tym miejscu zaplanowano kolejne rondo, z którego zjedziemy na biegnący skrajem lasu ostatni odcinek obwodnicy prowadzący do ulicy Śremskiej. Tam, 600 metrów od granic miasta, przy drodze szutrowej na Borowo projekt przewiduje budowę trzeciego ronda.
W ramach inwestycji powstanie także wiadukt drogowy nad linią kolejową i skrzyżowanie obwodnicy z drogą Nowe i Stare Tarnowo.
Planowana obwodnica ma nie tylko znaczenie lokalne, ale i regionalne. Jej przebieg wzdłuż drogi wojewódzkiej tworzy naturalne połączenie między dwiema kluczowymi arteriami komunikacyjnymi – drogami ekspresowymi S5 i S11. To sprawia, że inwestycja ta ma ogromny potencjał w zakresie usprawnienia ruchu w całej południowej Wielkopolsce.
0 1
Czempiń LIDEREM nie tylko inwestycji, ale także UNOWOCZEŚNIANIA I UŁATWIANIA źycia mieszkańcom miasta i gminy w całym powiecie kościańskim!! I co na to powiecie?(sic!) 👍🔥❤️