PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały warte łącznie blisko 31 mln zł trzy umowy z wykonawcami dokumentacji projektowych na budowę nowej i rewitalizację niewykorzystywanych obecnie linii kolejowych w Wielkopolsce. Wśród nich znajduje się linia z Czempinia do Śremu.
Dzięki podpisanym umowom 29 sierpnia w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu mieszkańcy Śremu oraz Turku i Międzychodu zyskają dogodny dostęp do kolei. Podróżni skorzystają z efektów inwestycji z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.
– Rządowy Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus niweluje wykluczenie komunikacyjne, zwiększając dostępność transportu publicznego. To szczególnie ważne zadanie w takich miastach jak Turek, Międzychód i Śrem, gdzie mieszkańcy pozbawieni są obecnie dostępu do kolei. Dzięki realizacji inwestycji wkrótce zyskają dogodne połączenie – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
W Wielkopolsce Program Kolej Plus obejmuje rewitalizację łącznie czterech linii: Międzychód – Szamotuły, Śrem – Czempiń, Gostyń – Kąkolewo oraz Czarnków – Wągrowiec, a także budowę nowej trasy kolejowej Konin – Turek. Szacunkowa wartość inwestycji w regionie o łącznej długości ponad 200 km wynosi ok. 2,2 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. podpisały umowy na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę nowej linii Śrem – Czempiń z Konsorcjum firm Mosty Katowice Sp. z o.o. & Arcadis Sp. z o.o. za około 9,7 mln zł netto.
– Przygotowane projekty wskażą konkretne rozwiązania służące podróżnym w większych i mniejszych miejscowościach, aby przygotować dla mieszkańców możliwie najdogodniejsze przejazdy pociągiem – mówi prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Ireneusz Merchel.
Między Śremem a Czempiniem na linii nr 369 trasa liczyć będzie około 21 km. Powstanie na niej nowy tor i sieć trakcyjna. Linia, która była niewykorzystywana od 1995 r., zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h. Tym samym dojazd do stolicy Wielkopolski ze Śremu, z wykorzystaniem zmodernizowanej już linii Wrocław – Poznań zajmie około 55 minut. Nowe perony, zapewniające dogodny dostęp do pociągów, przewidziano w Manieczkach, Szymanowie, Psarskim i Śremie. Uwzględniono ponadto rezerwę terenu pod budowę kolejnych przystanków w Grabianowie i Szołdrach. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2029 rok.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz