Wyciek danych polskich klientów Netflixa. Dane tysięcy osób, w tym adresy e-mail i numery telefonów, ujrzały światło dzienne w wyniku konkursu związanego z popularnym serialem. Co poszło nie tak i jak firma zareagowała na incydent?
W Polsce doszło do wycieku danych osobowych klientów Netflixa, związanych z konkursem „Squid Game Arena”. Uczestnicy zabawy otrzymali drogą mailową dostęp do listy z danymi innych osób.
Na liście znalazły się imiona, nazwiska, adresy mailowe oraz numery telefonów około 5 tysięcy uczestników.
Incydent miał miejsce 11 grudnia i dotyczył konkursu promującego serial „Squid Game” na Netflixie.
Stronę konkursową zarządzała zewnętrzna agencja z Warszawy, a problem ujawnili użytkownicy, którzy poinformowali portal Niebezpiecznik o tym, co się stało.
Netflix w oświadczeniu przyznał, że doszło do błędu, i zapewnił, że wszystkie działania zostały natychmiast wstrzymane.
Obecnie trwają prace nad poinformowaniem poszkodowanych oraz wdrażaniem procedur bezpieczeństwa.
Uczestnicy konkursu, których dane mogły zostać upublicznione, powinni zachować szczególną ostrożność i monitorować swoje konta.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz