Budowa wiaduktu na "starej piątce" trwała dwa lata. Choć teraz kierowcy jadący na południe, w większości korzystają już z S5, wciąż mają alternatywę w postaci dawnej drogi. Tym bardziej, że jadąc chociażby ze Śmigla do Leszna, z uwagi na krótki odcinek, nie opłaca się nadrabiać kilku kilometrów i wjeżdżać na "eskę". Ponadto wielu kierowców podróżując z Kościana do Leszna, zjeżdża z drogi ekspresowej na węźle w Lipnie. Korzystając z tej możliwości, nie trzeba już czekać na przejeździe kolejowym w Klonówcu, który często był zamykany.
Nowy wiadukt jest długi na ponad 88 m i szeroki na ponad 12 m, ma dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku i zabezpieczony barierkami chodnik. Dla mieszkańców Klonówca powstał łącznik drogowy, który umożliwia wjazd na wiadukt, a następnie na tzw. starą piątkę. Dodajmy, że choć obiekt był gotowy już kilka tygodni temu, trzeba było czekać na pozwolenie na użytkowanie ze strony Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Wiadukt w Klonówcu to jedno z siedmiu bezkolizyjnych skrzyżowań na modernizowanym odcinku Czempiń - granica województwa dolnośląskiego na linii Poznań - Wrocław. Nowe obiekty do końca roku mają być gotowe w Kościanie, Lesznie, Gołaszynie i Rawiczu. W Kościanie chodzi oczywiście o dwa tunele - na ul. Młyńskiej oraz Gostyńskiej. Budowa pierwszego ma zostać zakończona w lipcu. Podobnie jednak jak w przypadku Klonówca czy innych oddawanych wcześniej do użytku tego typu obiektów, trzeba liczyć się z tym, że z uwagi na procedury i pozwolenia, otwarcie może nastąpić dopiero kilka tygodni później od jego wybudowania. Z kolei tunel na Gostyńskiej ma być gotowy pod koniec roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz