Trwa remont szkoły muzycznej w Kościanie [ZDJĘCIA]

Od półtora miesiąca Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. ks. dr. J. Surzyńskiego w Kościanie przechodzi gruntowny remont. Prace przebiegają bardzo sprawnie, choć w projekcie pojawiły się pewne mankamenty.

Remont prowadzony jest w ramach unijnego projektu „Kompleksowa modernizacja energetyczna wybranych państwowych placówek szkolnictwa artystycznego w Polsce”. Beneficjentem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w jego imieniu projekt koordynuje Centrum Edukacji Artystycznej, które sprawuje nadzór nad szkołami artystycznymi. Projektem łącznie objętych zostało 139 placówek artystycznych w całej Polsce, w tym kościańska szkoła muzyczna.

Placówki zostały wyłonione na podstawie wypełnionych ankiet. Znalazły się w nich szczegółowe pytania dotyczące stanu technicznego budynku, instalacji i ogrzewania, a także wyposażenia. Na podstawie udzielonych odpowiedzi szkoły zostały zweryfikowane, a następnie wdrożone do projektuwyjaśnia Marian Michałowicz, dyrektor kościańskiej szkoły.

Projekt realizowany jest już od kilku lat, a jego końcowy etap objął szkołę w Kościanie. W wyniku przeprowadzonego przez CEA przetargu, remont wykonuje spółka Sell-Bud Inwest z Kielc. – Nasze początkowe obawy, że wykonawca jest z daleka, co mogłoby mieć wpływ na jego rzetelność, szybko zostały rozwiane. Panowie budowlańcy są świetnymi fachowcami i wprost idą jak burzamówi z podziwem dyrektor MichałowiczPrzez półtora miesiąca wykonali ogrom pracy i jeżeli zachowają takie tempo, to realizacja zostanie zakończona przed czasem, a zaplanowano ją na koniec lipca.

Zadanie o wartości około 3 mln zł obejmuje nową elewację zewnętrzną wraz z jej ociepleniem, docieplenie poddasza oraz niepodpiwniczonych pomieszczeń, wymianę okien i drzwi, założenie nowej instalacji elektrycznej oraz ogrzewania gazowego, a także paneli fotowaltaicznych. Ponadto wymianie będzie podlegać instalacja sanitarna. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez odpowiednio zaprojektowane toalety, a także zamontowanie specjalnego podnośnika na zewnątrz oraz windy wewnątrz budynku.

Obecnie prace prowadzone są jednocześnie w całym obiekcie, który został wyłączony z użytkowania. W czasie epidemii nauka prowadzona jest zdalnie, natomiast administracja szkoły została przeniesiona do pobliskiego budynku mieszczącego się przy ul. Dworcowej 3. Remont rozpoczął się od totalnej demolki, która obejmowała skucie podłóg, wybranych fragmentów ścian, demontaż kaloryferów i okien oraz urządzeń sanitarnych. W ich miejsce wstawiono już nowe okna i grzejniki, ocieplono poddasze, rozprowadzono warstwę izolacyjną na wybrane podłogi. Trwają także prace adoptujące garaż na salę do zajęć.

Nie oznacza to jednak, że zwiększy się powierzchnia na potrzeby nauki w stosunkowo niedużym budynku. I to jedynie nieco martwi dyrektora placówki. – Całe pięknie wyremontowane poddasze o powierzchni 200 m kw. ma być zgodnie z projektem przeznaczone na cele magazynoweubolewa dyrektor.Tymczasem powierzchnia użytkowa liczy zaledwie 230 m kw. Poddasze przydałaby się w związku z tym na cele dydaktyczne.

Takie przeznaczenie poddasza nie będzie jednak najprawdopodobniej możliwe z uwagi na zbyt wąskie schody prowadzące do niego, które nie spełniają norm przeciwpożarowych.