Od środy 29 maja obowiązuje nowy numer telefonu służący do zamawiania taksówek. Numer, pod który należy dzwonić to: 885 110 200. Zmiana wynika z faktu rezygnacji przez miasto z zewnętrznego operatora.
– Linię będzie obsługiwać dwóch pracowników Urzędu Miasta – tłumaczy burmistrz Piotr Ruszkiewicz. – Takie rozwiązanie daje nam możliwość szybszej reakcji na różne potrzeby osób starszych, a także pozwala na lepsze dopracowanie programu. Przy okazji oszczędzamy również na obsłudze systemu.
Te oszczędności mają sięgać nawet 60 tys. zł w drugim etapie programu, który potrwa do końca roku. Z kolei na program pilotażowy, który trwa od 1 marca do końca maja miasto zabezpieczyło w budżecie 40 tys. zł. Ile dokładnie zostało wydane, będzie wiadomo po zakończeniu programu. – Udało nam się zmieścić w tej kwocie, raczej powinniśmy mieć jeszcze zwrot – ocenia wiceburmistrz Przemysław Korbik.
A ilu seniorów skorzystało dotychczas z darmowego przejazdu do przychodni, urzędu bądź na groby bliskich? W marcu było to 110 kursów, w kwietniu – 219, a do 22 maja – 105.
– Seniorzy są bardzo zadowoleni z programu, taksówkarze realizujący kursy również – zapewnia burmistrz. – Dla starszych osób szczególnie istotna jest wysoka kultura obsługi, na którą składa się dojazd pod sam dom oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta. Z kolei początkowo podchodzący z rezerwą do programu trzej niezależni kościańscy taksówkarze, teraz oceniają go bardzo dobrze.
Taksówkę należy zamówić do 3 dni roboczych przed planowanym kursem w godzinach 8.00-12.00. Od dziś można zatem zamawiać kursy, które będą realizowane od 3 czerwca (przejazdy odbywają się od poniedziałku do piątku).
