Celem kampanii "Porozmawiajmy szczerze o otyłości" jest budowanie społecznej świadomości, że otyłość jest chorobą, którą należy leczyć i wymaga podjęcia kompleksowych działań na kilku płaszczyznach, zarówno edukacyjnej, jak i systemowej. Inicjatorem kampanii jest Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości, a mecenasem firma Novo Nordisk.
Spot, w którym wzięła udział nauczycielka Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. F. Ratajczaka w Kościanie inauguruje drugą edycję kampanii, która zachęca do szczerej rozmowy na temat choroby z najbliższymi i lekarzem. Ambasadorem kampanii jest Cezary Żak.
Nagrania spotu odbywały się w studiu filmowym w Warszawie. - Cieszę się, że jako zwyczajnej osobie, mieszkającej w małej miejscowości udało mi się zrobić coś niespotykanego. Poznałam pracę nad spotem od kuchni. Było to niesamowite i niepowtarzalne przedsięwzięcie - mówi Katarzyna Marciniak-Helińska.
Spot ujrzał światło dzienne 10 czerwca, po konferencji prasowej z udziałem pani Katarzyny oraz innych bohaterów filmu.
- Wstyd się przyznać, ale przez lata nauczyłam się żyć z otyłością, może nawet wypierać jej istnienie. Pracuję w szkole z cudownymi młodymi ludźmi i nigdy nie usłyszałam żadnego przykrego słowa pod swoim adresem. Moja czujność została uśpiona, a ja zaakceptowałam swój stan jako normę. Kilka razy podejmowałam nieumiejętne próby odchudzania: wizyty u dietetyka, głodzenie się, cudowne zioła, magiczne tabletki i diety eliminacyjne... Traciłam na wadze z większym lub mniejszym skutkiem. Jednak zawsze z silnym efektem jo-jo, który mnie psychicznie dobijał - mówi między innymi pani Katarzyna o swoim problemie z nadwagą.
Całą historię Katarzyny Marciniak-Helińskiej związaną z otyłością można znaleźć pod linkiem: https://ootylosci.pl/historie/historia-katarzyny.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz