Szkolenie było stosunkowo krótkie, bo trwało od 30 sierpnia do 3 września, a związane było z realizacją w szkole projektu "SMART Szkolenia Motywacja Aktywność Rozwój Trwałość" w ramach programu Erasmus+ Edukacja szkolna, akcja Mobilność kadry edukacji szkolnej.
Dodajmy, że wcześniej z tego samego projektu dwójka nauczycieli przedmiotów zawodowych także uczestniczyła w szkoleniu na Sycylii , a trwało ono dwa tygodnie (zobacz: Szkolenie nauczycieli "Ratajczaka" we Włoszech [ZDJĘCIA]).
Organizacją przyjmującą i organizującą szkolenie była firma Enso Group Ltd z Wielkiej Brytanii, a językiem szkolenia był angielski. Nauczycielki poprzez udział w programie miały możliwość poszerzyć swoją wiedzę z zakresu pisania projektów w klasie, wykorzystywania autentycznych materiałów na zajęciach oraz indukcyjnego podejścia do gramatyki. Udoskonaliły także pracę z wykorzystaniem metody odwróconej klasy "flipped teaching" oraz umiejętność używania angielskich idiomów i słownictwa slangowego. Miały też okazję obserwacji zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod omówionych wcześniej na szkoleniu.
Obie panie są bardzo zadowolone z wyjazdu. - Każdy dzień był pełen nowych wyzwań edukacyjnych jak i kulturowych - przyznaje Natalia Frąszczak. - Podczas pobytu w Palermo odkryłam, że czas sjesty jest chwilą, kiedy należy zwolnić i absolutnie nie denerwować się sytuacjami kiedy na przykład autobus, na który czeka się kilka godzin, w ogóle nie przyjedzie. Wtedy najlepiej udać się na plażę i zanurzyć się w krystalicznie czystej wodzie. Mondello i Cefalu idealnie do tego celu się nadają. Obie miejscowości zachwyciły mnie krętymi uliczkami, pięknymi plażami, ciepłą i przejrzystą wodą w morzu. Pobyt szkoleniowy w Palermo był intensywny i kształcący. Mam nadzieję na więcej takich wyjazdów.
Niemniej miło swój udział w szkoleniu wspomina druga nauczycielka. - Wyjazd pozwolił mi poznać zarówno najnowsze metody nauczania gramatyki oraz pisania, wymienić się doświadczeniami oraz poznać kulturę obcego dla mnie do tej pory kraju. W czasie zajęć miałyśmy czas na obserwację lekcji prowadzonych przez innego nauczyciela oraz dyskusję na tematy związane z metodyką, kulturą brytyjską czy imigracją. Liczne ćwiczenia udoskonaliły moje umiejętności związane z użyciem TIK na zajęciach - ocenia Agnieszka Klemenska-Woźniak. - Wyjazd ten nie byłby jednak pełen bez popołudniowych i wieczornych wyjść i wycieczek. Pozwoliło mi to na odkrycie wielu przepięknych miejsc, rozkoszowanie się włoską kuchnią oraz poznanie wielu aspektów włoskiej kultury. Moimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dzieliłam się również podczas zajęć, co było często impulsem do dyskusji na temat różnic między Polską, Włochami i Wielką Brytanią.
Koordynatorem projektu w szkole jest Małgorzata Jaśniak, a koordynatorem pomocniczym jest Irmina Jaźwińska.
Fot. Archiwum ZSP im. Ratajczaka Kościan
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz